Zmiana meldunku przez Digid
Zmiana meldunku przez Digid

Zmiana meldunku przez Digid

Zmiana meldunku przez Digid

Nadszedł ten czas, gdy Twoim zadaniem jest zmiana meldunku, ale nie wiesz jak się za to zabrać. W Holandii niby wygląda to na skomplikowane, ale w rzeczywistości nie ma się czego bać. Z tego artykułu dowiesz się jest możliwa zmiana meldunku przez Digid, a także klika innych ciekawych zagadnień powiązanych.

Kiedy zgłosić swoją przeprowadzkę?

Należy zgłosić swoją przeprowadzkę w ciągu czterech tygodni przed lub najpóźniej pięć dni po zmianie adresu. Data, którą podajesz jako datę relokacji w zeznaniu podatkowym jest datą relokacji. Czy powiadamiasz nas o przeprowadzce dopiero po pięciu dniach? W takim przypadku data zgłoszenia jest zapisywana jako data przeniesienia. Gminy mogą nałożyć na Ciebie grzywnę w maksymalnej wysokości 325 €, jeśli nie poinformujesz o ważnych zmianach na czas.

Co to jest Digid?

DigiD (digital passport) to tzw podpis elektroniczny, umożliwia on komunikowanie się z urzędami gmin, urzędem podatkowym (Belastingdienst) często też z towarzystwami ubezpieczeniowymi (zorgverzekeraars).

Nadanie tego numeru nic nie kosztuje, nadawany jest drogą elektroniczną. Warunkiem uzyskania DigiD jest posiadanie meldunku w gminie, bez tego go nie uzyskamy.

Wystarczy wejść na https://digid.nl/aanvragen i wypełnić formularz.

Burgerservicenummer  BSN to twój numer nadawany przez gminę
Geboortedatum – twoja data urodzenia
Postcode – kod pocztowy gminy, w której jesteś zameldowany
Huisnummer – numer twojego domu

Konieczne jest zaakceptowanie regulaminu (Ik accepteer de gebruiksvoorwaarden).

Teraz pozostaje tylko wprowadzić wymyślony przez ciebie login i hasło – to właśnie twój elektroniczny podpis DigiD. Koniecznie zachowaj go dla siebie.

Co to jest BRP – De Basisregistratie Personen?

Basisregistratie Personen (BRP), to Podstawowy Rejestr Osób, zawiera on dane mieszkańców Holandii oraz osób, które opuściły Holandię. Osoby przebywające w Holandii krócej, niż 4 miesiące, również mogą być wpisane do rejestru BRP, jako nierezydenci.

Podstawowa rejestracja osób (BRP) to baza danych zawierająca dane osobowe osób, które mieszkają lub mieszkały w Holandii. Dotyczy to danych takich jak imię i nazwisko, płeć, data urodzenia, miejsce urodzenia i adres. Rząd holenderski potrzebuje tych informacji, aby móc wyrobić np. paszport, dowód osobisty lub prawo jazdy. Albo wiedzieć, kto może głosować w wyborach. BRP zawiera dane osobowe: osób, które nie mieszkają (więcej) lub krócej niż 4 miesiące w Holandii (nierezydenci) rezydentów Holandii, którzy są zarejestrowani w holenderskiej gminie (rezydenci) Rejestracja nierezydentów (RNI) ).

Dane osobowe osób, które nie mieszkają w Holandii (więcej) lub krócej niż 4 miesiące, są wymienione w Rejestrze Nierezydentów (RNI). To jest część BRP. Dotyczy to na przykład: obywateli holenderskich mieszkających poza Holandią pracowników przygranicznych mieszkających i pracujących poza Holandią osób mieszkających poza Holandią, które otrzymują emeryturę od rządu holenderskiego osób mieszkających w Holandii krócej niż 4 miesiące Rejestr gmin Holenderskie gminy zarządzają dane mieszkańców Holandii. Każda gmina ma w tym celu własną administrację ludności. W nim rejestrują dane mieszkańców. Dane te są zawarte w BRP.

Zmiana meldunku przez Digid, czy się da?

Można zmienić meldunek przez Digid, ale należy pamiętać, że nie każda gmina załatwia to cyfrowo. Najlepiej jeśli odwiedzisz stronę internetową Twojej gminy i się po prostu na nią zalogujesz swoim Digid. Używając translatora z łatwością będziesz wiedzieć w którą sekcję kliknąć. Nie możemy Ci w jednoznaczny sposób tego wytłumaczyć, gdyż każda gmina na nieco odmienną stronę internetową.

Gdzie się zmienia meldunek przez digid?

Zmiany meldunku dokonujesz na stronie internetowej Twojej gminy. Jeśli gmina nie oferuje tej opcji, umów się na spotkanie i siedzibie gminy bez problemu zmienią Ci meldunek. Zajmie to mniej więcej do pół godziny i zbytnio nie będzie Ci potrzebna znajomość angielskiego.

Voornamen (voluit) – Imiona

Tussenvoegsel(s) – Prefix

Achternaam – Nazwisko

Geslacht – Płeć

Geboortedatum – Data urodzenia  (dd-dzień/mm-miesiąc/jjjj-rok)

Geboorteplaats – Miejsce urodzenia

Geboorteland – Kraj urodzenia

Nationaliteit – Narodowość

Burgerservicenummer (BSN) – Numer SOFI

Telefoonnummer – Numer telefonu

E-mail – E-mail

Jakie zmiany trzeba zgłosić w Gemeente?

Możesz zgłosić swoją przeprowadzkę osobiście lub pisemnie w gminie, w której będziesz mieszkać. Gmina następnie dostosuje Twój adres w Bazie Danych Osobowych (BRP). Możesz również zgłosić przeprowadzkę cyfrowo.

Zgłoszenia przeprowadzki może dokonać:

-każdy dorosły dla siebie;

-każdy małoletni w wieku 16 lub 17 lat dla siebie;

– współżyjący małżonkowie / zarejestrowani partnerzy dla siebie;

– rodzic,

– opiekun lub opiekun małoletnich dzieci;

– rodzice dla dorosłych dzieci rezydentów;

– dorosłe dzieci dla zamieszkałych rodziców;

– powiernik osoby, która została umieszczona pod opieką;

– upoważnionego przedstawiciela.

Jakie dokumenty do zmiany meldunku w Holandii?

  • ważny dowód tożsamości (paszport, prawo jazdy, holenderski dowód osobisty lub dokument dotyczący cudzoziemca);
  • dowód zamieszkiwania (umowa najmu, akt kupna lub oświadczenie o wyrażeniu zgody przez głównego lokatora).

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Sprawdź także 👉

Polskie filmy w Holandii

Polskie filmy w Holandii

Polscy filmowcy od dawna zdobywają uznanie na międzynarodowej scenie filmowej. Ich filmy, pełne emocji, oryginalności …

Dodaj komentarz